توقیف ۵ شناور و محموله بزرگ کالای ممنوعه در آب‌های بندرعباس معتمدیان: برخی مدارس استان تهران سه شیفته هستند علت مرگ جوان ایرانی در آفریقای جنوبی چه بود؟ ماجرای همه‌گیری ویروس جدید در قم چیست؟ / توضیحات دانشگاه علوم پزشکی پیدا شدن ۷۴ جسد در مخزن سد کرج حقیقت داشت؟ نحوه مراحل گزینش دانشجویان دانشگاه فرهنگیان ماجرای فوت دانشجوی دانشگاه شیراز در خوابگاه چه بود؟ رأی محکومیت شبنم نعمت زاده به ۲۰ سال حبس نقض شده است تغییرات در دریافتی معلمان؛ شمول کسور بازنشستگی فرهنگیان اعلام شد نحوه فعالیت مدارس خوزستان اعلام شد هشدار هواشناسی به این مناطق تهران / پیش بینی وضعیت جوی ۲۶ آبان ۱۴۰۴ ماجرای صدور کارت‌های صلیب سرخ، کهنه سربازان، معیشت و غرامت برای آزادگان چیست؟ تونل توحید ساعاتی دیگر مسدود می‌شود ۳۰۳ هزار سایت قمار مسدود شدند استانداری تهران: خروج بیش از ۴۷۰ هزار نفر از اتباع غیر مجاز از ایران، موجب آزادسازی ۳ هزار کلاس درس شده بزرگ‌ترین محموله مخدر شیشه در جنوب شرق کشور زمین گیر شد

حکیم زاده: ۷۷۰۰ کلاس درس با جمعیت بالای ۴۰ نفر داریم

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: ۷۷۰۰ کلاس درس با تراکم جمعیت بالای ۴۰ نفر دادیم.
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۹ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 17
کد خبر: ۲۵۷۵۸۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ رضوان حکیم زاده، در میزگرد آموزشی بررسی راهکار‌های ارتقا کیفیت مدارس دولتی که در شورای عالی آموزش و پرورش برگزار شده بود با اشاره به مفهوم عدالت آموزشی گفت: باید در وهله اول به معنای عدالت آموزشی توجه کنیم که فراهم کردن آموزش برای همه دانش‌آموزان و در مرحله دوم ارتقای کیفیت آموزشی است.

وی با ادعای ابن مطلب که ۹۸ درصد دانش آموزانی که وارد دوره ابتدایی می‌شوند، الزاماً همه دروس را یاد نمی‌گیرند، گفت: برخی مفاهیم را آنقدر تکرار کردیم که باورمان شده است مدارس دولتی بد و مدارس غیردولتی خوب هستند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه عده‌ای مدارس دولتی را بی‌کیفیت و مدارس غیردولتی را با کیفیت می‌دانند، گفت: اگر مدارس سمپاد را از مدارس دولتی و مدارس خاص را از مدارس غیردولتی حذف کنیم، عملکرد مدارس دولتی از غیردولتی بهتر است.

حکیم زاده با بیان اینکه همچنین معلمان مدارس دولتی به لحاظ انگیزه و کیفیت در ارائه آموزش بهتر هستند، عنوان کرد: باید روی مهارت‌های سواد پایه تأکید کنیم.

وی یادآور شد: این اشتباه است که گمان کنیم مشکل یادگیری دانش آموزان از معلم است، حال آنکه تراکم بالای کلاس‌های درس باعث یاد گرفتن دانش آموزان می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: ۷ هزار و ۷۰۰ کلاس درس با جمعیت بالای ۴۰ نفر داریم و برای رسیدن به عدالت آموزشی باید تراکم بالای کلاس‌های درس را کاهش داد. / مهر

مطالب مرتبط
ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار